ماجرای مهاجرت جنجالی علیرضا امامی‌فر | ستاره نسل طلایی پرسپولیس چرا جلای وطن کرد؟

ماجرای مهاجرت جنجالی علیرضا امامی‌فر | ستاره نسل طلایی پرسپولیس چرا جلای وطن کرد؟
علیرضا امامی‌فر پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اخیرا از ایران مهاجرت کرد تا زندگی خود را خارج از کشور ادامه دهد، او از بازیکنان نسل طلایی دهه ۷۰ سرخپوشان محسوب می شود.
کد خبر: ۱۵۰۵۷
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷

زی‌سان: اخیرا مهاجرت علیرضا امامی‌فر؛ بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران، مورد توجه رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. امامی‌فر به همراه خانواده‌اش در شرایطی به استرالیا مهاجرت کردند که در چند سال اخیر مواضع او نسبت به وضعیت فوتبال کشور بسیار انتقادی بود. 

به گزارش «زی‌‌سان»، علیرضا امامی‌فر از جمله بازیکنان نسل طلایی دهه ۷۰ پرسپولیسی‌ها محسوب می‌شود. او سابقه بازی در باشگاه‌های پرسپولیس، فجر شهید سپاسی و رویال شارلوا را دارد. در ادامه زندگی ورزشی او مرور می‌کنیم.

علیرضا امامی فر کیست؟

علیرضا امامی‌فر متولد ۲۵ شهریور ۱۳۵۳  در  شیراز  است.

علیرضا امامی فر

آمار بازی باشگاهی امامی‌فر

امامی فر در سال ۱۹۹۴ به تیم فوتبال پرسپولیس تهران پیوست و تا سال ۲۰۰۰ در این تیم حضور داشت.  

امامی فر سپس به مدت یک فصل برای باشگاه فجر شهید سپاسی توپ زد.

او سابقه حضور در فوتبال بلژیک نیز داشته است و برای سه فصل بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ در شارلوای بلژیک حضور داشت.

امامی فر در مرداد ۸۲ (سال ۲۰۰۴) به همراه نماینده باشگاه پرسپولیس راهی هیئت فوتبال استان تهران شد و قرارداد سه ساله اش را با این باشگاه به ثبت رساند تا بدین ترتیب دوباره به جمع سرخ پوشان پایتخت بازگردد.

علیرضا امامی فر

در سال ۲۰۰۸ به آرمین تهران رفته و برای یک سال در آنجا حضور داشت.

در سال ۲۰۰۹ برای یک سال به شهرداری ماهشهر پیوست.  

علیرضا امامی فر سابقه حضور در تیم ملی را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد و در سال ۱۹۹۸ به تیم ملی دعوت شد.  

امامی فر و مربی گری

امامی‌فر که دارای بالاترین مدارج مربیگری است، مربیگری را از تیم شهر خود و برق شیراز شروع کرد. او سپس به پارسه پیوست و بعد از آن در پرسپولیس، نفت تهران، سپیدرود و امید ایران به عنوان کمک مربی فعالیت کرد و حضورش در سال ۲۰۱۹ در تیم امید آخرین فعالیت او به عنوان مربی بود.

علیرضا امامی فر

۰۵ تیر ۱۳۹۸ خبری در رسانه‌ها منتشر شد که او به عنوان دستیار دوم مارک ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده است. اگرچه انتخاب او واکنش‌هایی نیز به همراه داشت. امامی فر در آن زمان در مصاحبه ای با خبرگزاری میزان درباره علت حضورش در تیم ملی اینطور بیان کرده بود: «با توجه به ۳ سال حضورم در فوتبال بلژیک و آشنایی با زبان فرانسوی می‌توانم ارتباط بهتری با سرمربی بلژیکی تیم ملی داشته باشم و شاید یکی از دلایل اینکه من برای کادر فنی انتخاب شدم حضورم در فوتبال بلژیک بوده است.»

ماجرای استعفا جنجالی او 

 در ابتدای سال ۱۴۰۰ طی حکمی امامی فر به ریاست مرکز ملی فوتبال منصوب شد، اما اردیبهشت همان سال از سمت خود استعفا داد.

علیرضا امامی‌فر، اما به منظور تنویر افکار عمومی و شفاف‌سازی پیرامون این اتفاق با سایت فدراسیون فوتبال گفت‌گویی انجام و توضیحات مهمی ارائه داد.

علیرضا امامی فر

امامی فر درباره علت تصمیم اخیر خود برای استعفا از ریاست مرکز ملی فوتبال گفت: آن چیزی که حقیقت است این بوده که من واقعا به خاطر مشکلات خانوادگی و شخصی استعفا دادم. بنده نه تنها هیچ مشکلی با شخص رئیس فدراسیون فوتبال نداشتم بلکه در همین مدت همکاری حمایت همه جانبه آقای شهاب الدین عزیزی خادم را کنار خودم حس کردم. پای کار‌ترین فردی که در این مدت دیدم شخص رئیس فدراسیون بود که هر روز جهت برگزاری جلسات مختلف در مرکز ملی حضور داشت و پیگیر اداره امور مرکز تیم ملی از بنده نیز می‌شد.

امامی فر ادامه داد: یک حقیقت را نباید از یاد برد؛ اینکه ساختار فوتبال ایران اشکالات اساسی و مهمی دارد و این مسئله در اداره مرکز تیم‌های ملی نیز وجود دارد و تغییرات مدیریتی به وجود آمده در راستای برطرف کردن مشکلات درون سازمانی و اداری در تمام حوزه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: الان متوجه شده‌ام که از طرف من حرف‌هایی نقل شده و قضاوت‌های شخصی را به تصمیم بنده ربط داده‌اند. منتهی باز هم می‌گویم واقعیت این است که مشکلات خانوادگی دارم و استعفا دادم که ریاست فدراسیون با این موضوع مخالفت کردند، با این وجود برای حل کردن مشکلات شخصی به وجود آمده دو هفته مرخصی گرفتم. انشاالله اگر فضا فراهم بود حتما با حل مشکلات شخصی به کار ادامه خواهم داد.

علیرضا امامی فر

امامی فر در ادامه در پاسخ به این سوال که چه اتفاقاتی رخ داد که تصمیم به استعفا گرفتید گفت: باز هم تاکید می‌کنم مشکلات شخصی خانوادگی داشتم. دراین مدت البته کارشکنی‌هایی هم صورت گرفت که مانع پیشبرد اهداف تعیین شده بود. تمامی این مسائل برای اداره صحیح مرکز ملی باید حل شوند. البته ما آمده بودیم که تغییرات ایجاد کنیم، اما مشکلات خانوادگی هم به این مسائل اضافه شد و منجر به تصمیمم برای استعفا شد که ریاست فدراسیون با آن مخالفت کردند.

مهاجرت امامی‌فر از ایران

در سال‌های اخیر، اما خیلی کم از امامی‌فر شنیده‌ایم و او نیز دیگر تمایلی به زدن حرف‌های فوتبالی ندارد. او در گفت‌وگویی کوتاهی که سال گذشته با خبرنگار ورزش سه داشت گفت: از مصاحبه درمورد مسائل فوتبال ایران امتناع کرد. او به گفتن این جمله اکتفا کرد: دو سال است که فوتبال به من کاری ندارد، بالطبع من نیز با فوتبال کاری نخواهم داشت!

علیرضا امامی فر

علیرضا امامی‌فر اخیرا از ایران مهاجرت کرد تا زندگی خود را خارج از کشور ادامه دهد. امامی‌فر همراه با خانواده خود راهی کشور استرالیا شد تا در این کشور زندگی کند.

اولین تصویر امامی‌فر او پس از مهاجرت 

او پس از حضور در استرالیا با علیرضا فغانی داور برجسته و سرشناس ایران که او هم در استرالیا زندگی می‌کند دیدار و گفتگو کرد.

علیرضا امامی فر

ویدیویی از لحظات به یادماندنی امامی فر در مستطیل سبز به مناسبت سالروز تولدش در سایت فوتبالی در سال های قبل منتشر کرده بود را در اینجا ببینید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون